Biznesowy savoir-vivre
WARSZTATY „Biznesowy savoir-vivre podstawą budowania dobrych relacji z klientami”
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy spotykają się z klientami i kontrahentami. Uczestnicy nauczą się w jaki sposób elegancko i godnie reprezentować swoją firmę, oraz jak ustrzec się od często popełnianych błędów.
Podczas szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:
Fundamentalne zasady savoir-vivre:
- zasada precedencji - kto pierwszy w różnych sytuacjach,
- kolejność powitania,
- przedstawianie siebie i innych osób,
- tytułowanie,
- prawidłowy uścisk dłoni,
- wizytówki.
Etykieta biznesu w różnych sytuacjach zawodowych – budowanie relacji z klientem:
- podejmowanie gości w biurze,
- wizyta u klienta,
- zajmowanie miejsc przy stole konferencyjnym,
- reguła prawej strony,
- podawanie poczęstunku w sali konferencyjnej,
- podróż samochodem (zajmowanie miejsc w samochodzie, podwożenie klienta),
- savoir-vivre w windzie, szatni, na schodach.
Rozmowy przez telefon:
- odbieranie połączeń przychodzących,
- formy powitania przez telefon,
- najczęstsze gafy telefoniczne,
- trudne sytuacje przez telefon - sposoby radzenia sobie z nimi.
Zasady korespondencji tradycyjnej i elektronicznej:
- zwroty grzecznościowe w korespondencji,
- tytuły i sztuka dyplomacji w korespondencji,
- redagowanie służbowych pism i listów,
- poprawność językowa w korespondencji podstawą skutecznej komunikacji,
- najczęstsze typy błędów językowych,
- zagadnienia netykiety korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej.
Etykieta stołu:
- podawanie poczęstunku gościom (kawa, herbata itp.),
- rodzaje przyjęć (zasiadane przy stole, „bufet” na stojąco),
- zajmowanie miejsc przy stole,
- mowa sztućców,
- najczęstsze faux-pas,
- w restauracji – rola gospodarza i gościa, zasady od zamówienia do płacenia.
Czas trwania: 4 godziny – 2 dni
Ze względu na obszerny temat możliwe jest podzielenie szkolenia na kilka odrębnych szkoleń.
Powrót